Afvalbrengstations in de gemeente Zuidplas sluiten hun deuren zodra er sprake is van code rood. Dit weeralarm wordt afgegeven bij gevaarlijke weersomstandigheden, waarbij het niet verantwoord is om de locaties open te houden.
De maatregel is in lijn met de adviezen van het Nationaal Hitteplan van het RIVM. De gemeente benadrukt dat veiligheid van zowel medewerkers als bezoekers hierbij voorop staat.
De afvalbrengstations gaan weer open wanneer de omstandigheden het toelaten. Tot die tijd vraagt de gemeente begrip voor de tijdelijke maatregel.





