Onlangs is op initiatief van de Wereldwinkel hun pand in de oude dorpskern van Nieuwerkerk aan den IJssel uitgebreid met een i-point van Beleef Zuidplas. Zo kunnen inwoners en bezoekers voortaan tijdens openingstijden informatie verkrijgen over activiteiten, bijzondere plekken in Zuidplas, de Watertuin van de Zuidelijke Randstad. Er is informatiemateriaal beschikbaar over onder andere Toer de Zuidplas, de Molenstempelfietstocht, wandel- en fietstochten en bezienswaardigheden. Ook is een showmodel van de giftbox Beleef Zuidplas met lokale producten uit de gemeente te zien ter inspiratie.
Mond tot mondreclame, de beste reclame
Daan de Haas, wethouder Recreatie en Landschap – waar gebiedsprofilering onder valt – is blij met het initiatief. “Het is voor inwoners en bezoekers prettig als zij met vragen over bezienswaardigheden of activiteiten naast onze website beleefzuidplas.nl en community’s op sociale media óók fysiek ergens terecht kunnen. Waar je informatie kan ophalen of vragen kan stellen aan de verkoopmedewerker van de Wereldwinkel.
“Daarom gaan wij onze vrijwilligers van de Wereldwinkel na de zomer ook nader laten kennismaken met Beleef Zuidplas, vult Aad Stuivenberg van de Wereldwinkel hem aan. Zo wordt iedere vrijwilliger een gebiedsambassadeur van Zuidplas. Mond tot mondreclame is toch de beste reclame.
“Het is een groeimodel, vervolgt Daan de Haas, waarin de kans wordt geboden het i-point verder te ontwikkelen. Kaartverkoop zou daar ook in kunnen passen of het verkopen van merchandise artikelen.”
Afgelopen maandag heeft de wethouder op de ruit van de Wereldwinkel een ‘Partner Beleef Zuidplas‘-sticker geplakt en de laatste flyers gebracht.
Meer weten over Beleef Zuidplas?
Kijk op www.beleefzuidplas.nl