Gisteren heeft Sep Pouwels namens de groep Pouwels diverse schriftelijke vragen ingediend bij het college.
Vaak defecte liften station Nieuwerkerk aan den IJssel
Naar aanleiding van de vele klachten die ons bereikt hebben over het regelmatig (over meerdere jaren) defect zijn van de liften naar beide perrons in het ProRail treinstation. Met name de minder valide inwoners van Zuidplas zijn daardoor niet in staat om met de trein te reizen van en naar Nieuwerkerk aan den IJssel. Minder valide inwoners die hiermee geconfronteerd worden, kunnen een op de liften aangegeven telefoonnummer van de klantenservice van ProRail bellen. Op de vraag wat kunt u dan betekenen kregen wij als antwoord: ‘We kunnen een taxi voor u bellen, die u naar het volgende station brengt’.
Lokale omroep
Met betrekking tot de lokale omroep dichtbijhetnieuws, heeft de groep Pouwels een 18-tal vragen. De vragen gaan o.a. over het aantal medewerkers (uit Zuidplas), het aantal radio uitzendingen, de ICE norm (Dit is een norm die voorschrijft dat het lokale programma-aanbod voor ten minste vijftig procent van informatieve, culturele en educatieve aard moet zijn), ontbreken van nieuwsbulletins met lokaal nieuws, geen kerkuitzendingen, geen sportuitzendingen, de bereikbaarheid via de ether.
HogeNood-app
Hoeveel ondernemers/ instellingen hebben in Zuidplas positief gereageerd op het actieve oproepen van de afdeling Communicatie om deel te nemen aan de HogeNood-app. In de HogeNood-app staan nog steeds alleen maar de reeds bestaande gelegenheden (gemeentehuis, Bibliotheek, sportstichting) zien we bijna geen ondernemers (alleen Kwalitaria Reigerhof) in de lijst staan, met name ontbreken er nog mogelijkheden in Zevenhuizen, Moerkapelle en Moordrecht).
Binnen een maand moet het college antwoord geven op de ingediende vragen.